Gu biok, Unai eta Anartz, kirol
arloko monitore gara duela bi urtez geroztik. 4-12 urte bitarteko haurrekin
egiten dugu, eskolaz kanpoko hainbat kirol jardueratan: Psikomotrizitatea,
igeriketa errekreatiboa, saskibaloia, futbola, multikirola, eta abar.
Norberaren esperientziak,
gurasoekin izandako harremanak eta, azkenik, gu bion arteko iritzi-trukaketak
izan dira ondorengo planteamendua egitera eraman gaituztenak. Planteamendua bi
hitzetan esanda, honako hau da: aipatu ditugun hiru elementuek pentsarazi
digute eskolaz kanpoko eta eskola barruko jardueren artean egon beharreko
loturaz hausnartu eta sakondu beharra dagoela, horren adibide ugari aurkitu
ditugu, baina planteamenduaren norabidea ulertzeko maiz errepikatzen den bat
aipatuko dugu: ume batzuk erosoago sentitzen dira eskolaz kanpoko jardueretan
eskola barrukoetan baino eta alderantziz.
Eskolaz kanpoko eta eskola
barruko jardueren arteko aldeak aztertzen hasi eta, behar bezalako azterketa batek
denbora asko eskatuko lukeen arren, batzuk argi eta garbi daudela dirudi:
haurren ardura maila desberdina, motibazio desberdina, interesa…
Planteamenduari sendoago eusteko,
gaur egungo adibide batzuetara jo dugu. Hala, irakaskuntza pribatuko nahiz publikoko
zenbait ikastetxeren webguneak bisitatu ditugu eta honako behin-behineko ondorio hauetara eraman gaituzte:
1.
Webgune gehienetan ez da eskolaz kanpoko
jardueren planteamendu teoriko-pedagogikorik egiten edo, egiten denean, oso
gaineko aipamenak egiten dira.
2.
Oro har, eskolaz kanpoko jarduerak isolaturik
agertzen dira, hau da, zentro bakoitzaren ikasketa planarekin erlazionatu gabe.
Horiek guztiek eraman gaituzte gure planteamendua egitera.
Azken finean, ikerketa gai posible bat iradokitzen dugu gure esperientziak
erakutsita uste dugulako emaitza onak lortuko liratekeela eskolaz kanpoko eta
eskola barruko jardueren arteko koordinazioa aztertu eta ondorio praktikoak
ateraz gero.
Zuhur ibilita, agian, bide horri segituta lanen bat atera dezakezuela ematen du.
ErantzunEzabatu